با توجه به تغییرات جدید در بارم بندی کتب درس فیزیک دبیرستان و پیش دانشگاهی، بارم بندی فیزیک دبیرستان و پیش دانشگاهی ۹۵-۹۴ با توجه به آخرین تغییرات به شرح ذیل به اطلاع دبیران محترم فیزیک و دانش آموزان می رسد .
بارم بندی فیزیک دبیرستان و پیش دانشگاهی ۹۵-۹۴
الف – ارزشیابی مستمر: نمره ارزش یابی مستمر در هر یک از نوبت های امتحانی به انجام فعالیت ها ، آزمایش ها،بحث ها،جمع آوری اطلاعات (تحقیق کنید)، دفتر گزارش، ارائه گزارش، ابتکار و خلاقیت ها و مهارت های مختلف دانش آموز تعلق می گیرد. این عمل به کمک معیارها، ملاک ها و لیست هایی که نمونه های آن قبلا دراختیار دبیران محترم قرار داده شده است، انجام می شود.
ب- ارزشیابی پایانی:
۱_ درس فیزیک ۲ و آزمایشگاه
فصل |
صفحات |
نوبت اول |
نوبت دوم |
شهریور |
اول |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۱-۲ |
۲ |
۱/۵ |
۲/۵ |
از بخش ۱-۲ تا انتهای فصل |
۳ |
|||
دوم |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۲-۴ |
۳/۵ |
۳ |
۳/۵ |
از بخش ۲-۴ تا انتهای فصل | ۳/۵ | |||
سوم |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۳-۳ |
۲ |
۳/۵ |
۴ |
از بخش ۳-۳ تا انتهای فصل | ۶ | |||
چهارم |
– |
– |
۳ |
۳ |
پنجم |
– |
– |
۴ |
۳ |
ششم |
– |
– |
۵ |
۴ |
جمع |
– |
۲۰ |
۲۰ |
۲۰ |
۲_ درس فیزیک ۳ و آزمایشگاه علوم تجربی
فصل |
صفحات |
نوبت اول |
نوبت دوم،شهریور،بزرگسالان،دیماه |
اول |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۱-۲ |
۳ |
۵/۵ |
از بخش ۱-۲ تا اول بخش ۱-۶ |
۳ |
||
از بخش ۱-۶ تا اول بخش ۱-۹ |
۳ |
||
از بخش ۱-۹ تا انتهای فصل | ۴ | ||
دوم |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۲-۷ |
۷ |
۴/۵ |
از بخش ۲-۷ تا انتهای فصل |
– |
||
سوم |
– |
– |
۵/۲۵ |
چهارم |
– |
– |
۴/۷۵ |
جمع |
– |
۲۰ |
۲۰ |
۳_ درس فیزیک ۳ و آزمایشگاه ریاضی _ فیزیک
فصل |
صفحات |
نوبت اول |
نوبت دوم،شهریور،بزرگسالان،دیماه |
اول |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۱-۷ |
۴/۵ |
۴/۵ |
از بخش ۱-۷ تا انتهای فصل |
۳/۵ |
||
دوم |
از ابتدای فصل تا اول بخش ۲-۲ |
۲/۵ |
۵/۵ |
از بخش ۲-۲ تا اول بخش ۲-۶ |
۲/۵ |
||
از بخش ۲-۶ تا اول بخش ۲-۹ |
۳ |
||
از بخش ۲-۹ تا انتهای فصل |
۴ |
||
سوم |
– |
– |
۳/۷۵ |
چهارم |
– |
– |
۳/۲۵ |
پنجم |
– |
– |
۳ |
جمع |
– |
۲۰ |
۲۰ |
تذکرات:
۱- در هریک از دروس فیزیک متوسطه ۲۵ درصد نمره ی ارزش یابی پایانی به سوالات و فعالیت هایی همچون: طراحی آزمایش کنید, تفسیر کنید، پاسخ دهید، ترسیم کنید ، مقایسه کنید ، پیش بینی کنید و مهارت های مختلف فکری تعلق می گیرد . نمونه پرسش هایی که برای ارزش یابی از این مهارت ها اختصاص داده می شود، در کتاب درسی دانش آموز موجود است.
۲ – اگر فعالیتی در این بخش ۲۵ درصدی، در امتحان بیاید که قبلا در کتاب موجود بوده این سوال جنبه حافظه ای پیدا می کنند و درک و فهم و سطوح بالای یادگیری دانش آموز را نمی سنجد.
۳- نمرات هر فصل می تواند حداکثر ۵/۰ نمره نسبت به بارم فوق تغییر یابد.
بارم بندی درس فیزیک پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی
فصل |
نوبت اول |
نوبت دوم،شهریور،بزرگسالان،دیماه |
اول |
۵ |
۱/۲۵ |
دوم |
۶ |
۱/۵ |
سوم |
۳/۵ |
۱ |
چهارم |
۵/۵ |
۱/۲۵ |
پنجم |
۰ |
۴ |
ششم |
۰ |
۳ |
هفتم |
۰ |
۴/۵ |
هشتم |
۰ |
۳/۵ |
جمع |
۲۰ |
۲۰ |
بارم بندی درس فیزیک پیش دانشگاهی رشته علوم ریاضی
فصل |
نوبت اول |
نوبت دوم،شهریور،بزرگسالان،دیماه |
اول |
۵/۵ |
۱/۲۵ |
دوم |
۵/۵ |
۱/۵ |
سوم |
۳/۵ |
۱ |
چهارم |
۵/۵ |
۱/۲۵ |
پنجم |
۰ |
۴ |
ششم |
۰ |
۲/۵ |
هفتم |
۰ |
۴/۲۵ |
هشتم |
۰ |
۴/۲۵ |
جمع |
۲۰ |
۲۰ |
تذکر : برای طراحی سؤالات آزمون سال تحصیلی جاری ، فقط کتاب های چاپ سال ۹۴ مبنای طراحی آزمون ها می باشد .
با عضویت در سایت همیار فیزیک میتوانید به محض قرار گرفت مطالب، از طریق ایمیل مطلع گردید.
mersi