خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

نظریه زمان

دانشمندان انگلیسی نظریه زمان جدیدی را برای جهان مطرح کرده‌اند که شاید بتواند پاسخ بسیاری از سوالات دانمشندان در مورد آغاز زمان و آنچه در گذشته رخ داده، باشد.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، حرکت تسلیم‌نشدنی زمان به سمت جلو چیزی است که دانشمندان را برای بیش از یک قرن متعجب کرده است.
اکنون دانشمندان نظریه جدیدی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، در زمان وقوع انفجار بزرگ یک جهان آینه جهان ما ساخته شد که به سمت مخالف در زمان حرکت می‌کند و موجودات هوشمند حاضر در هر جهان، دیگری را در حال حرکت معکوس در زمان درک می‌کنند.
این نظریه عجیب توسط دکتر جولیان باربور از دانشکده کشاورزی در انگلستان، دکتر تیم کاسلووسکی از دانشگاه نیوبرانزویک در کانادا و دکتر فلاویو مرکاتی از موسسه فیزیک نظری پریمیتر کانادا مطرح شده است.
پژوهش این دانشمندان در تلاش برای پاسخگویی به سوالاتی است که در مورد «پیکان زمان» – مفهومی که بر اساس آن زمان متقارن بوده و همه چیز به سمت جلو حرکت می‌کند – هنوز بی‌پاسخ مانده است.
به گفته محققان، در زمان وقوع انفجار بزرگ نه فقط یک جهان بلکه دو جهان شکل گرفته‌اند و هر کدام بطور مساوی در جهات متضاد یکدیگر به حرکت پرداخته‌اند.
دکتر باربور به قیاس یک تکه یخ مکعبی در حال ذوب شدن با جهان در حال حرکت به سوی بی‌نظمی موسوم به آنتروپی می‌پردازد.
به گفته وی، در پایان دهه ۱۹ میلادی این امر موجب نگرانی شده بود زیرا مردم بر این تصور بودند که جهان با مرگی پر حرارت به پایان می‌رسد که در آن دمای در همه‌جای جهان مانند مکعب یخ یکسان است.
اما با در نظر گرفتن گرانش، بنظر می‌رسد که این نظریه درست نبوده و حتی توضیحی برای آغاز دراماتیک جهان باشد.
محققان با مونتاژ یک مدل ساده با ۱۰۰۰ ذره اظهار کردند که نظریه آنها نشان‌دهنده حرکت روبه‌عقب ما در زمان و به سمت بی‌نظمی است و در نهایت از سوی دیگر پس از انفجار بزرگ – در جهان آینه- به نظم برمی‌گردیم.
اگرچه جهان آینه دقیقا شبیه جهان ما نیست و کاملا مستقل از جهان ما و به شیوه خودش تکامل و تغییر یافته است.
با اینحال احتمالا این جهان تحت تاثیر قوانین فیزیک مشابه قرار داشته و از سیارات، ستارگان و کهکشانهایی کاملا مشابه نسخه جهان ما برخوردار است.
دکتر باربور با توصیف این مدل به شکل دسته‌ای از زنبورها می‌گوید، با افزایش زمان، جهان از شکل بی‌نظم آغازین دسته زنبور به سمت یک عالم ساختارمندتر و منظم‌تر حرکت می‌کند

درباره ی سرگروه فیزیک تبادکان

مطلب پیشنهادی

بیگ بنگ چیست؟

بیگ بنگ چیست؟

بیگ بنگ چیست؟ بیگ بنگ چیست؟ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد …

۲ دیدگاه

  1. سلام-ضمن تقدیر وتشکر ازمسئوین فعال سایت -آخرین مهلت ارسال نرم افزار تولید محتوی الکترونیکی چه موقع است و آدرس پستی شما چیه؟باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.